zondag 14 mei 2017

Tony Peeraer is op zoek naar sponsers, hij loopt de marathon voor de mediclowns

Peeraer Tony
Op 5 november deel te nemen aan de Marathon van New York en dit alles t.v.v.  de Mediclowns.  ( www.mediclowns.be )


Het voorbije jaar ben ik 50 jaar geworden en van jongsaf steeds een recreatieve maar regelmatige
jogger geweest. Twee maal per week rondjes lopen op de Finse piste  van Heusden-Zolder, een kwestie van fit en gezond te blijven,… zonder meer.
Na een carriere  van 29 jaar bij Ford in Genk, ben ik terecht gekomen bij Ford Lommel Testbanen.
Een jong , enthousiast en bovendien zeer sportief team. Een aantal keer per week wordt er  na het werk door het “running team” gewerkt aan de conditie. Om dat jonge geweld aan te kunnen moest mijn conditie naar een hoger niveau worden getild. Onder begeleiding van collega Rob Alders  ( gediplomeerd trainer) is dit al aardig gelukt. Aan de hand van trainingsschema’s  is gewerkt aan prestaties, conditie en uithouding. Het doel was een halve marathon lopen tegen het einde van 2016. De Warmathon van Studio Brussel was het moment van de waarheid. En ja, … drie maanden trainen werden beloond. Met 22.6 km was de halve marathon binnen !

Tijd dus voor een nieuwe uitdaging … en liefst voor het goede doel.
Via het interview dat Hans Van Alphen had gegeven op StuBru, ben ik in contact gekomen met de MEDICLOWNS. Een schitterende organisatie waarbij clowns zieke kinderen gaan bezoeken in het ziekenhuis.
Om het lijden te verzachten toveren de clowns een lach op hun gezichtjes. Onder het motto RUN TO SMILE heb ik mij dus ingeschreven om de Marathon  te gaan lopen in New York om zo geld  in te zamelen voor de MEDICLOWNS.
Trainen en gewoon doen ,… adviseren mijn collega’s … You Only Live Once !
New York … here I come …