vrijdag 18 mei 2018

werken op afspraak


Sinds 06 december 2017 en nu zijn er 1.157 mensen aan het loket geweest op het gemeentehuis.
                                             nu zijn er 1.386 mensen die met het e-Loket zijn geholpen
in totaal heeft deze gemeentedienst al 2.543 mensen verder geholpen met allerlei vragen en zaken
Vanaf 7 mei werken onze loketten van de afdelingen burger- en grondgebiedszaken uitsluitend nog op afspraak. De afgelopen maanden hebben onze diensten hard achter de schermen gewerkt om onze dienstverlening te optimaliseren. Na de invoering van het digitaal loket is werken op afspraak de volgende logische stap in efficiënte dienstverlening.  Een afspraak maken is eenvoudig en kan zowel digitaal, telefonisch als aan het onthaal. Enkel voor snelle producten zoals bijvoorbeeld het ophalen van rijbewijzen of reispassen, huisvuilzakken of verkoop cadeaubonnen is er geen afspraak nodig.

Vanaf 23 april kunnen inwoners via onze website, telefonisch of aan het onthaal een afspraak inplannen voor de meeste producten van de afdelingen burger- en grondgebiedszaken. Maandag 7 mei starten we met de eerste afspraken.  Deze nieuwe werkwijze biedt zowel voordelen voor de inwoners als voor onze loketmedewerkers.  Bij het online vastleggen van een afspraak, geeft de burger vooraf al veel informatie over de reden van zijn/haar komst. Gevolg is een beter voorbereide loketmedewerker die bezoekers nog sneller en efficiënter verder helpt.

Klantvriendelijkheid blijft onze prioriteit en iets waar we voortdurend op inzetten. Daarom zullen onze medewerkers voor inwoners die zonder afspraak binnenlopen, een moment inplannen op één van de beschikbare tijdstippen, indien mogelijk nog dezelfde dag. 

Het sterkste argument is zonder twijfel het afbouwen van de wachttijd.  Onze dienst bevolking verwerkte in 2017 ongeveer 40.000 klantencontacten, waarvan 1/3 op maandag.  Werken op afspraak zorgt een betere spreiding van de bezoeken en een serieuze afbouw in de wachttijden. Daarnaast blijven we investeren in ons digitaal loket.  Het opvragen van attesten via ons e-loket zit in een stijgende lijn, maar er blijft ruimte voor verbetering.  Inzetten met een sterke communicatiecampagne waarin we onze online dienstverlening verduidelijken, is zeker geen overbodige luxe.

Hoe maak je online een afspraak?
·    Ga naar www.heusden-zolder.be/afspraak  of zoek op onze website naar het gewenste product  en klik op de knop 'maak een afspraak'
·   Kies het product waar je een afspraak voor wilt maken. Bij enkele producten kan je aangeven hoeveel je van dit item wilt (bijvoorbeeld reispassen voor het hele gezin)
·     Kies een datum en tijdstip
·     Vul je contactgegevens in
·     In je mailbox ontvang je een afspraakbevestiging en een overzicht van alle benodigdheden
·     24 uur voor je afspraak ontvang je een herinneringsmailtje, met daarin nogmaals alles wat je moet meebrengen.   Komt een ander moment toch beter uit? Wijzig of annuleer je afspraak  via de link in je afspraakbevestiging.